img

Efekty stosowania kolagenu do picia

Zależy ci na młodym, świeżym wyglądzie? Postaw na naturalne składniki. Borówki kalifornijskie wspomogą twoje oczy, pestki dyni wpłyną korzystnie na paznokcie a awokado zdziała duda jako balsam do skóry.

Znikający kolagen - co to?

Za odpowiednią kondycję skóry odpowiada kolagen. Niestety, już po 25 roku życia włókna kolagenowe ulegają stopniowej degradacji, czego widocznym efektem jest powstawanie zmarszczek i wiotczenie skóry. Czy ten proces można zahamować? Tak, ale kremy z kolagenem nie wystarczą. Udowodniono, że o wiele bardziej efektywne jest przyjmowanie wewnętrznej kuracji w postaci czystego kolagenu. Ta substancja ma wielu wrogów.

Są nimi niezdrowy tryb życia, niedosypianie, niewłaściwa dieta, nałogi oraz brak właściwej ilości antyoksydantów. To grupa związków chemicznych, neutralizująca wolne rodniki. Część antyoksydantów jest wytwarzana przez sam organizm, ale to ilości niewystarczające. Na szczęście jest wiele substancji, które mają działanie niwelujące wolne rodniki i wspomagające kolagen. Są to witaminy A, C, E, koenzym Q10, karotenoidy, ksantofile, kwasy fenolowe, flawonoidy oraz cynk, selen i mangan.

Gdzie szukać tych substancji?

Głównie w warzywach i owocach. Powinieneś je włączyć do każdego posiłku, spożywanego podczas dnia. Owoce możesz jeść dwa razy dziennie, zwłaszcza na śniadanie. Staraj się wybierać te o intensywnej barwie, czyli czerwone, pomarańczowe i ciemnozielone.

Witaminy w marchewce

Im bardziej intensywna barwa warzyw i owoców, tym więcej w nich naturalnych barwników, które także mają działanie przeciwutleniające. Beta-karoten ma barwę pomarańczową i w owocach o tym kolorze należy go szukać. W naszym organizmie przekształca się w witaminę A, która wpływa na produkcję kolagenu, czyli w widoczny sposób poprawia elastyczność skóry oraz chroni przed promieniowaniem UV. Znajdziesz go m.in. w marchwi, brokułach, dyni, morelach.

Również witamina C wspomaga produkcję kolagenu. Dodatkowo poprawia krążenie krwi w naczyniach krwionośnych oraz przyspiesza gojenie się ran. Jej niedobór powoduje bladość, rogowacenie naskórka oraz utratę elastyczności. Znajdziesz ją w dużych ilościach w owocach dzikiej róży oraz jagodowych, jak czarne porzeczki, borówki, jagody, ale także papryka, liście pietruszki, kapusta.

Potas to przeciwieństwo sodu, czyli głównego składnika soli. Dba o właściwe uwodnienie komórek a znajdziesz go w ziemniakach i pomidorach.

Resweratrol to bardzo silny antyoksydant, wspomagający nasz organizm. Występuje w skórkach ciemnych winogron, także w malinach, śliwkach i jagodach.

Jedzenie orzechów

Orzechy i oleje to produkty, obfitujące w tłuszcze, ale bardzo przyjazne. Możesz je jeść w ilości około garści dziennie. Dbaj o urozmaicenie, jedz różne rodzaje orzechów: włoskie, ziemne, migdały.

Kwasy omega 3 to bardzo korzystne tłuszcze, które wchodzą w skład ścian komórkowych. Dbają o odpowiednie natłuszczenie skóry i chronią skórę przed wysuszeniem. Ich źródłem są ryby, owoce morza oraz awokado.

Witamina E hamuje proces starzenia się poprzez neutralizację wolnych rodników. Jednocześnie poprawia nawilżenie skóry. Znajdziesz ją w oleju słonecznikowym, oliwie oraz pełnoziarnistych produktach zbożowych.

Nie zapomnij o mięsie. Jest zdrowe i pełne właściwości odżywczych. Jadaj je raz dziennie, najlepiej mięso czerwone, ale także podroby. Omijaj przetworzone wędliny, nafaszerowane solą i sztucznymi dodatkami.

Selen ochroni ściany komórkowe przed uszkodzeniami. Pomoże także w usuwaniu z organizmu szkodliwych substancji, na przykład będących efektem nałogów. Źródłem selenu jest wspomniane mięso, ale również jaja, nabiał, ryby i skorupiaki.

Witamina B12 pomaga regenerować komórki. Występuje głównie w mięsie, rybach, skorupiakach, serach i jajach.

Koenzym Q, częsty składnik kremów przeciwzmarszczkowych. Ale znajdziesz go również w wołowinie, oleju sojowym oraz podrobach.

Mariusz Roztocki

Redakcja kolagendopicia.pl

Zobacz również